2001 26. april - august

danielshjerte.com

26. April - August 2001

Torsdag 26. April:

Jeg har fått feber og er snørrete. Det er sikkert vanlig forkjølelse for jeg er ellers i grei form.

Fredag 27. April:

Fortsatt feber, bruker Paracet 185mg 4 ganger i døgnet for å holde feberen i sjakk. Hjertet mitt jobber så fort når feberen stiger derfor bør jeg ikke ha for høy temperatur. Jeg kaster opp og har diarè også :0(

Jeg har fått en jeksel oppe på venstre side.

Lørdag 28. April:

I dag er jeg feberfri :O) men kaster opp litt i dag også.

Søndag 29.. April:

Jeg har kastet opp noen ganger i dag også, har fått løs mage også. Nå er jeg slapp og utilpass, beholder verken mat eller drikke. Bestemor og bestefar kom med blåbærsyltetøy til meg i håp om at det kunne stoppe magen litt. Det hjalp!! er ikke så løs i magen mot ettermiddagen.

Jeg sover mye og er skikkelig slapp.

Kan ligge på gulvet å sove også jeg... er man trøtt er man trøtt

Tirsdag 1. Mai:

Jeg er i ganske fin form igjen nå.

I dag har vi vært hos bestemor og bestefar og kosa oss. En fin dag! Jeg klatra oppi dukkevogna.... men det var ikke så lett å komme ut igjen... prøver å få hjelp men alle ler litt av meg :)

Onsdag 16. Mai:

I dag har jeg vært på Rikshospitalet for kontroll. Alt OK, skal bare ta halv dose av Kaptropil. Skal helst slutte med den snart.

Torsdag 17. mai:

Gikk i toget, litt duskregn :O( så det ble ikke til at vi var med på fellesfeiringen. Vi dro til tante Kari og var der i stedet. Der var også bestemor, bestefar, tante Sigrun og onkel Tore.

Mandag 21. mai:

Mamma oppdaget at i dag var tanna mi kommet fram, den ene jekselen nede.

Fredag 1. Juni:

I dag fikk vi en trist beskjed, den ene hjertevennen min er død. Tobias het han og hadde samme hjertefeil som meg. Han ble bare vel 7 mnd. Moren hans og mamma har hatt mye kontakt (pr data) de siste månedene.

Mandag 4. Juni:

2.pinsedag

I dag har bestemor, bestefar, tante Kari, "onkel" Kjell, Jorunn Marie, Tor Erland, Jeanett, Benedikte, mamma og jeg reist til Hutetubu (onkel Kjell sin hytte). Der har vi kosa oss med mat og kaffe/brus.

Onsadg 6. Juni:

I dag dro Benedikte, mamma og jeg til bestemor (Jeanett dro dit i går for det var elevens valg for henne i dag) Vi skal overnatte til i morgen ;0)

Fredag 22. - 24. Juni:

Fredag dro vi til Dønnfoss camping for å ha helgen sammen med andre i Foreningen for hjertesyke barn Oppland. Det er alltid moro og spennende å treffe andre familier som har barn med hjertefeil. Vi kosa oss på tivoli på Lom på lørdagen og grillet på campingen om kvelden. Søndag dro vi hjem.

Var innom tante Kari på veg hjem for hun har bursdag i dag... kake og kaffe :O)

Torsdag 28. Juni:

I dag kom "tante" Edith og "onkel" Kåre (de er egentlig tante og onkel til farfar)

Søndag 1. Juli:

I natt skremte jeg nesten livet av mamma. Ved midnattstider hørte mamma at jeg hostet (hun hadde ikke lagt seg enda, satt å jobbet med hjemmesida mi). Men da tenkte hun det var greit å legge seg, når hun gikk opp trappen hørte hun at jeg hadde problemer med pusten min. Mamma tok meg opp på armen og det gjorde det litt lettere. Hun ringte legevakten som beroliget henne med at de var ganske sikre på at jeg hadde ett anfall av falsk krupp. Jeg skulle helst vært ute i rå litt kald luft for det hjelper på falsk krupp... men det er jo ikke så enkelt når det er sommer. Legevakten sendte ambulanse for sikkerhetsskyld og nok en gang måtte bestemor og bestefar komme på kort varsel og passe Jeanett og Benedikte. Vi var hjemme igjen ved 02 tiden og alt var roet seg. Jeg fikk kortisontabletter oppløst i vann fordi jeg helst ikke burde bruke Efedring mikstur som de fleste andre får ved falsk krupp på grunn at det har en innvirkning på hjertet.

Det var ingen koselig hendelse, men det gikk bra.

Lørdag 21. Juli:

I dag kom Jorunn Marie hit, hun skal overnatte her for tante Kari og "onkel" Kjell skal bort. (Tor Erland er med pappaen min på lastebil tur) Toya ble her også (hunden til "onkel" Kjell) Det synes jeg var ekstra stas da.

Søndag 22. - onsdag 25. Juli:

Søndag kom Alexander, Kristian og Kristin (pappas søskenbarn), de ble her til onsdag :O)

Det er koselig å ha besøk av dem, vi plukket bær og lekte masse disse dagene.

Torsdag 26. Juli:

I går ramlet jeg hos naboene og fikk kjempe vondt i benet, vil ikke gå på det. Så i dag var jeg hos legen, var ikke noe galt å finne så legen mente det var en skikkelig muskelstrekk jeg hadde fått... skal se det an i noen dager.

Søndag 29. Juli:

I dag dro vi til farmor og bestefar Jan Ivar, skal være her til i morgen for da skal vi starte tidlig for å komme i gang på ferieturen vår til Mummidalen.

Mandag 30. Juli - 6. August:

Mandag reiste vi på ferie, jeg har fortsatt vondt i benet, men kan trå på det nå i alle fall. Ferieturen går til blant annet Mummidalen i Finland.

mandagen kjørte vi til Lot i Sverige og overnattet der.

Tirsdagen var vi på Gröna Lund helt til vi skulle ta båten til Finland kl. 20

Må ta med dette bilde med pappa, Jeanett og Benedikte. Jeg var ikke høy nok til å rekke opp til hullene.

Her ser du oss med båten vi skal ta i kveld i bakgrunnen.

Onsdag, båten var inne ved 7.30 tiden og vi dro rett til hotellet, kjempe fint barnevennlig hotell :O Her var det badeland og lekeplass inne. Under ser du diverse bilder fra den første dagen vår ved og på hotellet. Har fått prøvd meg i flere forskjellige "kjøretøy" her da... koser meg skikkelig.... trenger ikke virke en gang for at jeg synes det er OK å sitte der. Tog, helikopter, delfin og bil, TOPPERS!!

Torsdag var vi i Mummidalen og kosa oss. Jeg satt for det meste i vogna, men noen ganger kom jeg opp på armen. Det var en ting som var sikkert og det var at jeg synes IKKE det var noe moro når Mummipappa kom for nær... jeg bokset til hatten hans.

Fredag var vi i Zoolandia, en dyrepark/lekeland. Her er Finlands eneste elefant :O) Vi fikk gi den litt mat, Benedikte og jeg ga den, men når jeg skulle gi var filmen i kamera slutt (mamma hadde ikke digitalkamera da)

Ved 20 tiden var det å seile fra Finland igjen og over til Sverige.

Lørdag: Vi var inne i Stockholm ved 7.30 tiden. Da var det bare å kjøre mot Norge. Vi dro til farmor og bestefar Jan Ivar for å ha noen dager sammen med dem før vi reiste hjem.

Mandag dro vi hjem, koselig tur, men godt å komme hjem til lekene sine. Nå er jeg ganske OK i benet så får jeg noen dager til nå så er jeg nok helt fin.

Onsdag 8. August:

I dag dro vi en tur på setra for å besøke "tante" Edith og "onkel" Kåre. Her koser vi oss alltid, er så godt og stille her. Kan springe rundt som man vil :) Vi går turer, er vi heldige med været blir det grilling og kanskje setervafler :0)

Tirsdag 21. August:

I dag har jeg vært på Ullevål Sykehus på kontroll. Alt var Ok, nå skal jeg slutte helt med Kaptropil.

Tirsdag 28. August:

I dag har jeg vært på helsestasjonen og nå veier jeg 12 kg og 82cm.

Tok siste vaksinen i dag også :O)