2006 mai - juni

danielshjerte.com

Mai - Juni 2006

Tirsdag 9. Mai

Når jeg kom hjem fra barnehagen i dag hadde mamma og pappa satt opp trampolina vår, den MÅTTE prøves med en gang da. Som du ser under her kosa jeg meg !!

Onsdag 10. Mai:

I dag har tante Sigrun og Sara vært her. Vi har kosa oss masse ute i sandkassa og så klart på trampolina ! Sara synes også det er moro !!

Sara blir skikkelig elektrisk av å hoppe på trampolina så som du ser på ansiktsbilde av henne under her står håret til alle kanter =0)

Onsdag 17. mai:

Gratulerer med dagen alle sammen!!

I dag har jeg hatt en fin dag, men dette været kunne vært bedre.

Først sto jeg tidlig opp og slappet av litt mens mamma og pappa laget mat til korpset (deres 17. mai oppgave i år)

Ved 09.40 tiden reiste vi til sentrum for å gjøre oss klare til å gå i toget. Jeg ville ikke gå i barnehagetoget så derfor ble det til at mamma og jeg gikk sammen med tante Sigrun og Sara. Det var regn og opphold om hverandre så det var opp og ned med paraplyen. Det var ganske kaldt synes jeg, ikke på kroppen, men på hendene. De ble jo litt våre av regnet og da blir jeg fort kald. Mamma tenkte jo ikke å ta med votter til meg da.

Så var vi i kirka, Benedikte var med å sang... men jeg ville ikke, før vi reiste hjem og hentet tingene våre. Det så ganske greit ut så vi bestemte oss for å være på samlingen. Når vi kom bort var det litt opphold før det ble regn igjen. Jeg fikk nå vært med på "bokskasting" eller ble det ikke noe... hadde lyst, men innen det ble min tur ombestemte jeg meg...

Når regnet ble for ille reiste vi hjem for å skifte litt og så reise til bestemor og bestefar på mat og kaffe. Der ble jeg så trøtt at jeg kunne sovnet under middagen... godt vi satt på stoler og ikke i sofaen! Når maten var ferdig fikk jeg litt energi igjen og kom meg på bena!

Så var det barne-TV og hjem reise.

En fin dag men det kunne vært bedre vær. Orket bare å spise en krone is med jordbær og så kjøpte jeg meg en brus... jeg som gledet meg til MAAANGE iser i dag!!!

Fredag 19. Mai:

I dag reiste vi til farmor og bestefar Jan Ivar.

Lørdag 20. Mai:

I dag har jeg vært i kirka og sett på bryllup. Det var moro, men jeg synes bruda var litt treg til å komme... var litt forsinket. Jeg gledet meg masse til å se dem. Det var "onkel" Øystein, som er ungdomskamerat av pappa, som gifte seg med sin Janne :O) Jeg fikk hilse på dem etter vielsen.

Mamma og pappa skal i bryllupet, mens søstrene mine og jeg skal være hos farmor og bestefar Jan Ivar.

Søndag 21. Mai:

I dag reiste vi hjem etter frokost hos farmor.

Lørdag 27. og Søndag 28. Mai:

Lørdag reiste vi hjemmefra ved 9.30 tiden og var hos Steffen og Co ved 14 tiden. Var litt langt synes jeg, men det hjalp litt at jeg fikk låne cdspilleren til Jeanett (hun var ikke med på turen) Når vi kom fram fikk vi kaker og is, det smakte godt !! Det var strålende vær så vi var ute helt til klokka var 20.30. Da hadde vi lekt masse i hagen, sparket fotball, husket og lekt i lekehuset til Steffen. Ja han hadde tråbilen sin også så jeg fikk brukt den masse... ønsker meg en tråbil jeg også skjønner du. Vi grillet pølser og kjøtt på ettermiddagen... og etter det ble det godteri. Både de og vi hadde så det ble ganske mye og selv om vi var mange ble det MYE igjen. Jeg la meg samtidig med Steffen klokka 22. og jeg sovnet fort altså... var helt utslitt etter en lang dag med mye lek og moro.

Søndagen sto vi opp, spiste frokost og gikk ut igjen. I dag er det ikke så fint vær så det ble også litt innelek mellom regnbygene. Koselig det også, Steffen har masse å leke med. Ja og så har han ett marsvin, det heter "Knekkbakkjølle" og er et artig marsvin. Jeg turte å holde det litt og det bare lå stille og kosa seg på fanget mitt :O)

Vi spilte Krokket begge dagene, det var moro, men jeg ble litt sur da når jeg ikke fikk det til og de andre klarte det...

Det var ikke lett å få den igjennom hullet bestandig nei. Trenger litt mer øving så jeg synes vi skulle kjøpe oss slik også.

Etter Pizza og salat var klokka så mange at vi måtte reise. Tusen takk for en kjempe fin helg Steffen, Ann Kristin og Willy.

Håper det ikke er så lenge til vi sees igjen :O)

Lørdag 3. juni - Mandag 5. Juni:

Pinse

Lørdag kom Alexander, Kristian og Kristin hit ved 14 tiden, da hadde jeg ventet lenge....

Vi brukte litt tid på å komme i gang med leken. Vi kosa oss med å hoppe på trampolinen og spille TV-spill.

Vi spiste Taco og kosa oss med godteri og melon.

Søndag var vi ute å sparket fotball, gikk til sentrum og sparket på fotballbanen der :O) Bildene under her forteller vel selv at vi hadde det moro. Ja jeg var litt sur da for at ingen sentret til meg... følte jeg da. Så derfor lå jeg litt på bakken i blant og bare så på.

Kristin og Jeanett sloss om ballen så begge fikk vondt i foten og pappa fikk slått ett skar av tanna si når Alexander skulle nikke ballen, men råkte pappa under haka i stedet. Gikk bra med alle da, ingen ble så hardt skadet at vi måtte på legevakta.

Etter turen grillet vi flintstek og pølser med variasjon, vanlig grillpølser, bacongrill med ost og grillpølse som ble surret med bacon...

Tilbehør ble salat, melon og potetsalat. Vi barna spiste bare melon til da for ingen av oss likte så godt verken potetsalat eller salat med kinakål, eple, mais, melon og ananas.

Mandag fikk vi lekt litt men så var tiden inne for at de måtte reise (ved 12 tiden) Tusen takk for noen fine dager !! Håper det ikke blir så lenge til vi sees igjen.

Etter at de var reist dro vi en tur til bestemor og bestefar, der fikk vi kaffe og kaker, ja brus til oss barna og pappa da. Tante Kari og "onkel" Kjell kom dit også. Bestemor og bestefar skal på en tur derfor måtte vi jo innom dem og si ha det og god tur.

Onsdag 7. Juni:

I natt hadde jeg kjempe vondt i hodet mitt. Når mamma hørte meg satt jeg på do lokket å gråt, da var klokka nesten 02. Ved 04 tiden var det så ille at jeg måtte få Paracet, da hadde vi ligget våkne siden 02. For jeg fikk ligge inne hos mamma siden jeg ikke var i form. Etter det sovnet jeg og sov helt til klokka var 09.15, det var så godt synes jeg. Jeg har fortsatt litt vondt inni mellom, men ikke slik som i natt.

Fredag 9. Juni:

Etter en lang ventetid kom endelig Steffen og Co, føltes som evigheter å vente altså. Når de kom spiste vi kveldsmat i partyteltet.

Steffen, Benedikte og jeg lekte masse sammen og kosa oss. Ja vi syklet en del, lekte i sandkassa og hoppet på trampolina og mye mer. De 2 siste bildene er fra "konserten" vi hadde for de voksne ved 23. tiden, vi sang og hadde det kjempe moro. Vi var ikke i seng før nesten midnatt :O)

Steffen og Co lå over til lørdag, da spiste vi frokost sammen ute i partyteltet, det er koselig det! Vi fikk lekt og kosa oss litt i dag også. Så måtte de dra ved 13 tiden videre på besøksrunden sin.

Lørdag 10. juni:

I dag har det vært nok en strålende dag og vi følte virkelig for å avkjøle oss. Vi fikk ballonger med vann i og kastet til hverandre. Som du ser under her kosa vi oss masse. Mange baller og det var så klart om å gjøre å kaste den slik at den sprakk når den du kastet til tok den. Ikke så lett da, men moro var det i alle fall.

Så gikk vi over til vannpistol og flasker, jeg sprutet på Jeanett, men likte ikke å få igjen... litt feigt da :o( men jeg hadde ikke lyst på en flaske med vann i hodet... mye mer moro å sprute på jentene. Det endte med at Jeanett tok vannpistolen min og triumferte med det som du ser på siste bilde. Jeg sprang til mamma og sto der... visste at de ikke fikk kaste vann på henne siden hun sto å fotograferte oss.

Mandag 12. juni:

I dag var vi i barnehagen for å ha avslutning, startet kl. 17.30, men siden pappa jobber sent kom vi oss ikke dit før 17.50. Først grillet vi og kosa oss så ble det overrekking av gave til barnehagen fra oss som slutter og så ble det sang. Vi sang mange sanger og fikk masse applaus for det :O) Tror det var 18 av oss barna som satt på trappa og sang. Det var moro å være der med alle foreldrene. Vi var jo så utrolig heldige med været... strålende sol fra vi kom og til vi dro hjem ved 19.45 tiden.

Etter all syngingen ble det IS til alle oss ungene :O) Det var sikkert kjempe godt i varmen, men jeg ville ikke ha.

Vi fikk kaste på bokser med en ertepose og vi kunne "bowle". Det var mamma og pappa som hadde ansvaret for "bowlingen". Ellers kunne vi leke alle steder ute da. Jeg synes det var mest moro å bowle så jeg fikk prøvd meg noen ganger. Over her ser du hvordan det går den ene gangen jeg kastet. 2 flasker som sto igjen til slutt :O) Det var ikke så lett, noen ganger fikk jeg ikke ned en eneste flaske... men det var jeg ikke alene om...

Onsdag 14. Juni:

I dag ringte Anne Berit (nesten naboen vår) og lurte på om vi ville komme dit... det ville vi så klart!! Tror mamma var lettet over telefonen jeg for hun hadde satt i gang med rydding på datarommet... det er kjedelig det. Jeg lekte med Marianne (snart 7 år) Mikkael (snart 2 år) og Benedikte. Etter en stund kom også tante Sigrun og Sara. Vi fikk servert kyllingsalat og pølser, jeg spiste pølse og litt salat...... jeg er ikke så glad i salat, agurk, mais og tomat da så det tok mamma. Men kylling, ananas og ost smakte kjempe godt :O)

Torsdag 22. Juni:

I dag var det siste dagen for meg i barnehagen... blir nok litt rart da å ikke skulle dit igjen mer. Ja vi kan jo stikke innom på besøk noen ganger da. Jeg hadde med meg sjokoladekake og pakke til barnehagen i dag :O) Inne i pakka var det 2 bøker om Paddington.

Vi leste bøkene i samlingsstunden, den på slottet var litt kjedelig synes jeg, men den om at Paddington passet huse var kjempe morsom!!! Tenk han støvsuget opp kakedeig til og med ;o) Tror ikke mamma hadde likt det hvis jeg hadde griset slik nei!

Fredag 23.- Onsdag 28. Juni:

Etter en lang ventetid kom endelig Vilde, Charlotte, Aleksander og Hildegunn ved 17 tiden på fredag. Det ble grilling og kos ved 19 tiden, det er jo sankthans aften i dag. Vi minste barna kom oss vel i seng ved 22 tiden, mens de voksne og de store jentene kunne sitte oppe...

Lørdagen kosa vi oss og lekte mye ute.

Søndagen gikk vi oss en tur til vannet. På veg dit må vi forbi ett fjellparti som jeg fant ut at jeg bare MÅTTE klatre på. Det gikk jo bra og Vilde og Benedikte gjorde det samme.... fant en fin "hylle" å sitte på :O) Vi gikk også forbi en stor stein i vegkanten som Vilde krabbet oppå så da måtte det tas noen bilder der også. Det var litt liten vannstand så det ble ikke så moro å kaste steiner... men vi gjorde nå det allikevel... noen ble litt møkkete av det, men hva gjør nå det når man har det moro!!

På vegen hjemover fant jeg denne blomsten som var formet som ett hjerte, ganske fin eller.... Det er mange ganske små blomster, lyserosa med gult i midten. Vi tok den med hjem og satte den i vann :O)

Mandagen gikk Hildegunn, Aleksander og Vilde på tur til sentrum (og de store jentene da, men ikke Benedikte, mamma og jeg... mamma har vondt i foten sin så derfor kunne hun ikke ut på tur i dag) Når de kom hjem hadde de med en NY FOTBALL til meg :O) Det var kjempe kjekt altså for den gamle fotballen min holder på å gå i stykker.

Tirsdag var det lek og moro dagen lang, trampolina ble mye brukt.

Onsdag var det hjem reise dag for dem :O(

Dagen startet med at Vilde kom ned og så på TV før alle oss andre ungene (bare mamma var nede hos henne) og da trekte Vilde en tann :O) Den var ganske løs for hun hadde "jobbet" med den kvelden i forvegen og plutselig var den ute. Vi fikk litt tid til lek på trampolina etter frokost og da var det de store som fikk gjennomgå litt. Jeg prøvde å ta av Charlotte sokkene, noe jeg klarte til slutt :O)... fikk egentlig ikke lov da...

Til slutt måtte vi få tatt ett samlet bilde av oss ungene. Aleksander fikk ikke vært med da, men vi andre måtte....

Tusen takk for de fine dagene vi hadde sammen!!

Torsdag 29. Juni:

I dag har vi vært hos tante Sigrun, onkel Tore og Sara, der har vi kosa oss masse. De hadde fått seg en stort nytt telt som vi fikk sjekket ut og det var jo topp da! Sara viste stolt fram teltet.

Vi spilte Bingo der ....

og fikk blåse såpebobler.... De var ekstra sterke og ble kjempe store :O) Det er jo gøy for liten og stor!!

Tusen takk for en fin dag :O)

Fredag 30. Juni:

I dag har vi vært hos tante Kari, der kosa vi oss med hjemmelaget pizza, kaker og turer. Vi var til og med å fiska altså :O) Det var min første fisketur!!

Ja det ble ingen fisk da, men det var moro allikevel.

Tusen takk for en fin dag og en ekstra takk for at jeg (vi) fikk bli med på fisketur :O)