2010 mai - juni

danielshjerte.com

Mai - Juni 2010

Mandag 17. Mai:

Var tidlig oppe i dag, orket ikke gå i toget, så vi møtte bar opp rett ved kirka. Da hadde vi tatt av plass å sitte når vi skulle være sammen på 17.mai plassen.

Bestemor, bestefar, tante Kari, onkel Kjell, tante Sigrun, onkel Tore, Sara, Markus, Jorunn Marie, Svein, Emma, Tor Erland og Kristine var der så vi ble mange rundt bordene der :O)

Jeg var med på litt leker, spiste is og drakk brus... koste meg.

Etter felles samlingen koste vi oss hjemme med grilling. Jeanett reiste tilbake til leiligheten sin på kvelden.

Fredag 28. mai:

I dag hadde pappa med ett scateboard hjem til oss. Vi gikk ned på vegen for å prøve det... er vel ikke proff på det nei, men det ble nå ingen skrubbsår heller :O) Vi har rampe borte ved ungdamsskolen så vi får vel ta turen dit en dag.

9. Juni 2010:

I dag har jeg vært å sett på Kongen og Dronningen. De kom til kommunen og da fikk skoler og barnehager fri til å delta på Kongebesøket :O) Litt regnfull dag, men det var opphold når kongeparet var her. Det var moro å ha sett de. Etter at kongeparet hadde reiste ble det pølse og brus på oss barna etterfulgt av leker.

Mandag 14. juni:

I dag dro pappa, mamma og jeg på tur til Lillehammer. Der ble det full "kontroll" for meg. Litt mye ventetid ellers alt OK. Metingen ligger på 95-96, blodtrykket er stabilt og jeg vokser slik jeg skal... er 146 cm nå. Blodprøve ble også tatt, men den får jeg ikke svar på enda. Får vel beskjed hvis det er noe galt med dem. Ellers snakket legen om at han ville jeg skulle delta på Geilomo når det var for hjertebarn der. Ikke i år for det er jeg for ung til, men han mente at de tok inn 11-12 åringer. Det hørtes litt spennende ut men samtidig litt skummelt ut.

Fredag 18. Juni:

Siste skoledag i går.... det er godt!!

I dag reiste vi på ferietur, vi skal til Danmark.... en hel uke :O) Det var litt regnvær på turen, noen skikkelige byger iblant. Ett sted lå det til og med masse haggel i vegen så alle bilden kjørte kjempe sakte. Vi kom oss til Svarstad, hvor vi skal overnatte til i morgen siden vi skal ta båten så tidlig.

Her ligger jeg i overkøya, ikke nødvendig for det er sengeplass til 8 her og vi er bare 6..men jeg hadde så lyst til å ligge her :o)

Lørdag 19. Juni:

Måtte tidlig opp i dag, måtte være på kaia til kl. 07. Båten gikk fra Larvik klokken 08.

Det var Ok, litt bølger, men ellers greit. Vi spilte litt 10.000 og Yatzy på overfarten. Gikk i butikker og tittet. Runar, Jeanett og jeg var ute på dekk noen ganger for å trekke litt frisk luft også.

Vel framme på Feriecenter Grønhøj strand pakket vi ut alt i bagger og kofferter. Så gikk vi oss en tur for å titte på butikken her og lekeplassen. Her er det flerbrukshall, badeland, mini golf, fotballbane, lekeplass med huske, sklie, klatretårn, hoppepute, husker og gyngedyr. Altså litt å finne på her på stedet også :O)

Søndag 20. Juni:

Nok en dag hvor vi sto tidlig opp. I dag reiste vi til Jesperhus blomsterpark.

Der har vi vært mange ganger før og trives godt. Det er utrolig flott å se på alt det fine de har satt sammen av blomster. Bare se på bildene under her...

Det er litt annet enn blomster her også altså, vi MÅTTE ta noen... eller 10 runder på krokodille karusellen og jeg fikk med meg Runar på Pirat karusellen ;O).

Vi var også innom huset med alle dyrene i, her er det sommerfugler, fugler og aper som flyr / hopper rundt, det er kjempemoro å se og som du ser nedover siden her ble det noen bilder også... det er 3-4 forskjellige fotografer på ferien så det er spennende å se bilder i ettertid.

Her ser du en "sommerfuglfødestue" Alt fra puppestadiet til ferdige sommerfugler... litt av en prosess.

Rundt i "huset" fløy sommerfuglene fritt rundt, en helt spesiell opplevelse, andre dyr som skilpadder og ender var også frittgående.

Andre dyr var kanskje best at var der de var... nemlig i sine "hus" bak tykke glassvegger.....

Fuglene og dyrene på bildet under her fløy/gikk fritt rundt, bortsett fra Marekattene, de hadde eget sted.

Vi avsluttet dagen med "Jungelstien" og krokodillekarusell før vi dro "hjem" til leiligheten.

Tirsdag 22. Juni:

I dag har vi vært i Fårup sommarland, det er jo moro da. Først tok vi MINE Ekspressen før vi gikk over til Vulkanen som du ser under her. Det er ikke så lett å komme seg helt opp til toppen, men Benedikte klarte det... kom ett seiershyl da ja!!

Vi ungene tok skattejakten også, en slags turløype med diverse hinder og utfordringer. Blant annet så skal man sprige over en flytebrygge og det gjorde Benedikte og Jeanett. Runar ble med meg og gikk den trygge brua.. vi slapp å bli våt på bena da. Så bar det videre ombort i sjørøverskipet og videre rundt i løypa. Til slutt klatret vi opp i ett tårn for så å gå en runde oppe i "luften" på en "plankebane" før vi kunne komme trygt ned på bakken igjen. Dette er gøy!!

Jeanett og Benedikte ble med på Flaggermusen, det var første gangen jeg prøvde den og jeg synes den var kjempe kuuuuul!!! Benedikte og jeg tok den flere ganger. Rafting ble til og med mamma med på ;O) Ellers var Benedikte, Jeanett og Runar med på flere turer der, det er også toppers!!

Onsdag 23. Juni:

I dag har vi bare shoppet og slappet av. Tok en tur bort til stranda også... litt kaldt i vannet så det ble ingen bading... men jeg gikk så langt ut at vannet rakk meg til livet. Ble litt sandslottbygging også, Jeanett og Runar laget gså ett slott. Det er deilig å bare gå rudnt der i den våte sanden å kjenne sola varme. Men det blåste det er helt sikkert... er vel alltid vind her på vest kysten, men vi trives her allikevel. Vi fant ei larve som kosa seg i sanda også.

Etter en stund på stranda skulle vi gå hjem til leiligheten. Det var jo så flott der og siden vinden blåste litt MÅTTE jeg bare sjekke om sanden blåste bortover... det gjorde den... og som du ser under her så satte den seg på meg også. Sanden var umulig å få av min våte shorts.

Under her er det bilder av ting som ikke hører hjemme på bildesettingene over her.

Vi var på shopping og tuslet rundt i gatene når jeg kom over denne tøffe traktoren, var en snutebil der også, men den satt det noen andre i så da ble det ikke bilde av den. Jeg fikk kjøpt meg fotball.., t-skjorte og sko... alt fra LIVERPOOL ;O) Ellers fikk jeg meg keeperhansker og noen Michael Jackson cder.

Ellers under her ser du "hjerteplastposer", det er altså en rull med brødplastposer som da i enden var formet som hjerte... helt tilfeldig men litt morsomt. Så til slutt ser du "Monsterloffeskiva", det var litt kult da... Var 3 skiver som ble slik ;O)

Lørdag 26. Juni:

I dag kom vi hjem fra Danmark, var hjemme ved 20.30 tiden... slitne etter en lang kjøretur!!

Alt har vært topp, kost meg masse.

Mandag 28.juni:

I dag fikk vi besøk av søskenbarnet mitt Jorunn Marie og hennes datter Emma. Det var koselig, lenge siden vi har sett hverandre. Vi kosa oss og lekte sammen :O)

Onsdag 30. Juni:

I dag har vi hatt besøk av Sara og Markus, det var moro. Som du ser på bildene under her hadde vi det gøy!! Det er jeg som er fotografen mens de andre tuller og leker... spesielt Markus og Benedikte.