2005 september - oktober

danielshjerte.com

September - Oktober 2005

Lørdag 3. september:

I dag gikk vi oss en kjempe fin tur i det flotte været. Vi pakket drikke, kake og sjokolade i sekken og hadde egentlig bestemt oss for å gå en tur ved oldemors hytte. Vi ombestemte oss og fant ut at vi heller skulle gå en tur til TV masten. Vi parkerte ett stykke unna og gikk turen opp, det var en flott tur. Vi spiste litt blåbær på turen opp også... smaker ekstra godt når man spiser de rett fra lyngen. Både lepper og fingre bar preg av blåbærplukking. Jeg ble ganske overrasket over hvor høyt tårnet var... har bare sett det på avstand... (mamma vet ikke hvor høyt tårnet er)

På denne turen oppdaget jeg en "drage" også den stakk hodet opp av bakken da... ikke så farlig i grunnen.

Jeg klatret, plukket blåbær og utforsket det meste på turen... ja det kan du jo se på bildene under her.

Torsdag 8. september:

Er ikke helt i slaget om dagen så i dag har jeg vært hjemme fra barnehagen :O(

Det startet tirsdag etter at jeg kom hjem fra barnehagen, jeg lå på sofaen fra klokken 14.45 til det var sengetid ved 20.30 tiden.... Det er jo ikke likt meg da å ligge så lenge på sofaen, men jeg hadde ikke ork til annen enn det og gå på do. Jeg hadde litt temperatur både da om kvelden og i går, men selv om jeg var feberfri i dag ville mamma ha meg hjemme. Jeg er tett i nesa og nyser sååå mye så det er vel høstforkjølelsen som slår til. Mamma og søstrene mine har det, så det hadde jo vært rart om ikke jeg også ble syk.

Lørdag 10. september:

I dag har vi vært "hundepasser" for King, han er så fin altså. Det har vært kjempe moro å ha han her i huset. Vi har gått turer ute i hagen med han og kosa med han inne. King er hunder til kameraten min Steffen. De var her litt før de måtte reise i selskap. Moro å se dem alle!

Det var kjempe moro å se på King når han "angrep" løva si... se på bilden under.

Torsdag 15. september:

I dag kom Solena og foreldrene hennes innom oss, det var koselig synes mamma... jeg var ikke hjemme :O( så jeg ble kjempe lei meg når jeg hørte at de hadde vært her. Hadde så lyst til å treffe henne igjen. Jeg har sett på bildene (under) og synes hun hadde blitt så stor... ett år siden jeg har sett henne.

Det ene bildet under her der hvor Solena har en rød ring i panna er ikke så vond som den ser ut! Det er antenna fra en av mine radiobiler. Jeg synes det så så vondt ut, trodde hun hadde sår i panna.

Lørdag 24. september:

I dag har jeg vært i min første "barnehagebursdag", mamma var der sammen med meg hele tiden da for jeg var litt redd fr å være der alene. Det gikk bra da... jeg hadde nok klart meg alene, men det var en trygghet å ha mamma der... mamma tok noen bilder som du kan se under her. Ja tenk hvor heldig bursdagsbarnet var da, han hadde GRÅTASS GELE... den var rød da, men allikevel... kjempe tøff synes jeg.

Lørdag 1. - tirsdag 4. Oktober:

Under her ser du bilder fra 1. del av høstferien min. Vi hadde besøk av pappa sitt søskenbarn, Kristin og hennes sønner Alexander og Kristian. Vi kosa oss, spilte en del TV spill, gikk turer som du kan se på bilden over her og mye annet. Vi fikk bygd opp tog banen rundt om i huset i år også, men det ble ikke lekt så mye med den dessverre.

Onsdag 5. - lørdag 8. Oktober:

Under her ser du bilder fra 2. del av høstferien, da var webbis Vilde og Charlotte her med Hildegunn (mammaen til Vilde).

Vi hadde noen fine dager med turgåing, lek og moro inne. Under her ser du jo litt av det vi holdt på med.

Takk for fine dager sammen med dere.

PS. Takk for moro med Mariocart kjøringen Hildegunn.

Det var så mange flotte farger på trærne på turene våre så mamma måtte knipse litt av det også.

Søndag 16. oktober:

I dag var jeg i kirka å sang sammen med barnelaget/koret her. Først sagn jeg 3 sanger sammen med alle så ble det 3 sanger etter på med bare barnekoret :O) Det er moro, men jeg klarer ikke synge alle sangene enda da... noen har vi bare øvd 2 ganger på.. Har ikke fått noen tekst så det er jo ikke bare bare å øve hjemme heller.

Fredag 21. Oktober:

I dag har farmor og bestefar Jan Ivar vært her. Det var koselig, de kom ved 12 tiden og ble til kvelden så da fikk vi kosa oss masse sammen.

Lørdag 22. og Søndag 23. oktober:

Disse dagene var "onkel" Øystein og Janne her. Som du ser på bildene under her kosa vi oss alle sammen. Onkel Øystein og jeg spilte litt Mariocart da... det var kjempe moro altså. Jeg synes det er så TOPP!!!! når norn voksne er med på å spille. Onkel Øystein bar meg rundt i huset på ryggen også... Tusen takk for en toppers helg!!

Søndag 23. Oktober:

I natt kom snøen til oss :O) Du kan tro jeg kosa meg, Benedikte og jeg var ute allerede klokken 08.30 for å leke og kose oss i snøen. Vi var ute litt senere på dagen også og det er fra den runden de fleste bilden under her er tatt. Jeanett kom å tok mange bilder av oss.

Tirsdag 25. Oktober:

I dag hentet mamma meg tidlig i barnehagen for jeg skulle ta influensavaksinen... gledet meg ikke akkurat, men det gikk kjempe greit altså. Jeg verken gråt eller ropte au. Jeg fikk 2 premier da, en bil og en tatovering.

Onsdag 26. Oktober:

Ved 17. tiden møtte vi opp utenfor barnelagshuset og sammen gikk vi forbi barnehagen og opp i "skoleskogen". Der lekte vi, hadde andakt og grillet pølser og fikk varm saft :O) Det er topp altså, vi var jo så heldige at det var snø også så da ble det ekstra moro der. Det smakte så godt med grillet pølser altså! Vi hadde med lommelykter (jeg har fått hodelykt) Det var først når vi skulle hjem fra skogen at det var behov for lommelyktene da og da ble de flittig brukt til å vise veg for de som ikke hadde med.

Mandag 31. Oktober:

I dag har jeg vært på 5 års kontroll på helsestasjonen. Det gikk greit da, men de mener jeg har litt konsentrasjonsvansker.... (noen mamma og pappa er enige i) Ellers var det greit med meg, jeg snakker greit og hører (i alle fall når jeg vil)

Mamma og pappa snakket om forberedelser til skolestart også, det skal settes opp ett møte med helsestasjonen, skolen, barnehage og kanskje lege slik at de kan dele erfaringer og finne ut hva som må tilrettelegges for meg. Mamma og pappa skal også være med da for det er jo de som kjenner meg.