2010 juli - august

danielshjerte.com

Juli - August 2010

Søndag 4. Juli:

I dag har vi vært med tante Sigrun, onkel Tore, Sara og Markus å gått tur til Makalaus. Det var en fin tur på fjellet... mamma hadde dessverre ikke med kamera.

Sola skein og varmet godt :O)

Onsdag 14.Juli:

I dag var barnehagen mamma vasker i her, det var moro! En dag med liv og mange barn. Sara kom også selv om hun ikke hade barnehage dag ;O)

Når de kom ble det servert saft og pizza. Etter litt lek og moro for barna og litt prat og hygge for de voksne ble det servert kaker, "Barbie"maarsipankake, fotballbanesjokoladekake, rullekake og 2 typer muffin.

Jeg synes det var en fin dag, moro med alle barna og så var jo Siv ("tante" i bhg) der, hun lager alltid litt liv ;O)

Hun prøver å gi meg en kos, men det vil ikke jeg, men hun prøver å fange med allikevel.... både moro og flaut...

Siden det ikke er innhentet lov til å legge ut bilder vises ikke ansiktene til bhg. barna

Ble veldig stille når de gikk, men så kom heldigvis Markus og tante Sigrun da så da ble det litt liv igjen. Vi spsite også kaker og så ble det litt skikkelig mat når onkel Tore kom fra jobb.

Torsdag 15. Juli:

I dag var Sara og Markus her på ettermiddagen mens tante og onkel måtte jobbe litt. Det var moro!! Vi lekte sammen og vi blåste såpebobler som du kan se på bildene under her. Det er jo alltid moro med såpebobler. Markus sprang rundt å prøvdeå fange såpeboblene... smake på dem ville han også...

Lørdag 17. Juli:

I dag dro vi en tur på setra til "tante" Edith (altså farfars tante). Hun var ikke der når vi kom så vi startet å klippe gresset der. Mens vi holdt på å klippe kom hun. Pappa og jeg reiste for å hente mange kanner med vann for bekken her ved setra var så og si tørr. Ellers spiste vi god mat, grillet blant annet, og koste oss med Yatzy og 10 000 spilling. Det hører alltid med litt terningspill når man er der :O)

Jeg og Jeanett fotograferte litt, under her ser du noen av de bildene jeg tok...

Søndag 18. Juli:

I dag har mamma, pappa, Benedikte og jeg vært på hestestevne på Starum. Det skulle være en stands fra Foreninge for Hjertesyke barn, så da ble vi med på det. Det var moro å se på alle hestene der, Benedikte digger hester så jeg ble med å gå rundt å titte på dem.

Det er jeg som har tatt disse bildene også :O)

I kveld bestemte mamma seg for at hun kunne overnatte med meg ute i teltet til Jeanett... det blir litt spennende. Jeg har ikke overnattet i teltet ute før, kun sovet i det på rommet mitt.

Mandag 19. Juli:

Det gikk greit å sove i telt i natt, litt kaldt, så det var godt vi hadde varme dyner. Jeg sovnet ved 23 tiden og sov til nesten 07. Var våken noen ganger i natt da, men det var TOPP å sove i telt... håper jeg kan gjøre det flere ganger i sommer :O)

Tirsdag 20. Juli:

Besetfar hentet oss (Jeanett, Benedikte, mamma og meg) ved 11 tiden, vi skal være der i dag alle sammen. Det var koselig, bestemor laget vafler og vi spiste middag der. Vi gikk en tur etter vegen der å plukket jordbær... det var masse markjordbær. Vi så også hvor elgen og kalven hennes hadde ligget, det var rett oppe i noen av jordbærne... sikkert de fineste bærene som hadde være der ;O)

Takk for en fin dag bestemor og bestefar.

Onsdag 21. Juli:

I dag kom Sara hit ved 14 tiden, hun skal sove over her :O)

Benedikte, Sara og jeg lekte og hadde det moro på ettermiddagen, så ved 19 tiden ordnet vi oss til kvelds, men pusset ikke tennene. Så satte vi oss for å se på "Det regner kjøttboller" og koste oss med popcorn, brus, Smurfe drops og litt sjokolade. Når filmen var ferdig skulle vi roe oss, men Sara og jeg var litt gira enda så viklarte ikke sove... varmt var det også.... Ved 23 tiden hadde vi sovnet alle sammen.

Torsdag 22. Juli:

Sara og jeg sto opp ved 7 tiden, rett etter mamma. Vi fikk frokost og så ordna vi oss. Sara skulle til tannlegen kl. 9.30 så da måtte hun være klar. Benedikte, mamma og jeg ble med opp til dem når Sara var ferdig hos tannlegen. Der hadde vi en fin dag med lek og moro, kos i lekehuset med is, kjeks, peanøtter og frukt... kjempe godt og koselig. Vi spiste middag der også. Reiste hjem ved 17.30 tiden.

Takk for en fin dag!!

Fredag 23. Juli:

I dag har jeg hatt besøk av kameraten min Steffen og mammaen hans Ann Kristin. De bor langt unna her, men de var på besøk hos Steffens besteforeldre så da var vi så heldige at de stakk innom her også. Det ble TV-spilling, vannballongkrig, lek og moro dagen lang!!

Søndag 25. Juli:

I dag ble jeg med pappa på jobb, blir spennende, skal være med hele uka!!

Først en tur til Trondheim (det har jeg vært med på før) så en tur til Haugesund, der har jeg aldri vært med før.

Det var en fin tur jeg hadde, så masse flott natur og fikk tatt noen bilder ;O) Det er bukder jeg har tatt du ser under her bortsett fra det ene bildet jeg er på da.

På det ene stedet vi lastet var det ett dødt pinnsvin, det var litt trist å se det lå på parkeringsplassen der. Ellers spiste vi god mat og kosa oss på turen. Så litt filmer i lastebilen før vi la oss til å sove noen kvelder. Må kose oss litt når vi "gutta" er på tur alene. Vi kom hjem fredag 30. Juli og da var det godt å legge seg i senga si om kvelden :O)

Mandag 2. August:

I dag var Jeanett, mamma og jeg på en liten tur. Jeg syklet og de andre gikk. Det var ikke lange turen, men det var så fint vær så vi brukte litt tid nede ved vannet. Jeg kastet stener i vannet og Jeanett var fotograf. Må benytte sjansen til å nyte det fine turværet når man har det ;O)